Saturday, 25th March 2017

Holocaust denial and antisemitism in Palestinian and Egyptian news sites

El Badil,  an Egyptian news site published a series of anti-semitic and Holocaust denial articles that were  republished by Palestenian TV Network Wattan News, reports the...

Venezuelan publication accuses “Rabbis” of manipulating economy

On August 12th, a Venezuelan weekly magazine called "The Truths of Miguel" published an antisemitic cover story. The popular magazine's cover featured an image of...

Daily Mail calls Temple Mount “Islamic Holy Site”, smears Jewish worshippers

Agence France Press has produced an article on an incident at the Temple Mount in Jerusalem which was published by the Daily Mail with...

Egyptian media: Saudis are “Talmudic secret agents”

The blog Elder of Ziyon has reported that El-Shamal News, a prominent Egyptian media outlet, has published a bizarre antisemitic conspiracy theory that describes...

Literary Nobel Prize winner, Dario Fo, speaks of ‘Jewish brutality’

Playwright, actor, comedian, singer, director, painter, politician and overall Renaissance man, Dario Fo, commented on Jews in a recent interview with Anna Bandettini of...

Turkish journalist defines chimps and gorillas as “Cursed, mutated Jews”

In an article for Vahdet, a radical Islamist and pro-government Turkish paper, journalist Seyfi Sahen referred to the chimps and gorillas of North Africa...

Spanish magazine publishes cartoon showing Jews abusing Jesus

Popular left-wing Spanish satirical magazine El Jueves portrayed hook-nosed Jewish caricatures abusing Jesus and Palestinians. In El Jueves’ latest issue, illustrator Julio Serrano made allegations that Jerusalem’s...

UK’s Daily Telegraph removes reference to Jewish financier as “Latter day Shylocks”

The Daily Telegraph has changed an article by Jeremy Warner which referred to Jewish financier Paul Singer and his hedge fund, Elliott Management, as “latter day...

Belgian newspaper and Holocaust denier face action over interview claiming Nazi gas chambers were...

A Belgian daily paper, De Morgen, published an interview earlier this month, in which Siegfried Verbeke, a far-right symathiser with multiple convictions for inciting racial hatred against Jews and...

Major Brazilian newspaper brands new Israeli ambassador “the Jew”

One of the most prominent newspapers in Brazil, O Globo, published in Rio de Janeiro, has covered a diplomatic spat between Israel and Brazil by...

STAY INFORMED

Sign up for e-mail updates




SHARE YOUR EXPERIENCE

Tell us about an incident that should be included here

HELP US!

Everything you are reading has been written by volunteers! If you can spare a few hours a week to help write up or translate reports, or produce graphics or code, then join the team!